تعذیه مناسب برای قبل از رابطه زناشویی که باید حتما بدانید!

تغذیه قبل رابطه زناشویی
قبل از رابطه زناشویی چی بخوریم؟

چه چیزهایی بخوریم؟ | چه چیزهایی نخوریم؟

برای رابطه زناشویی لذت بخش تر لازم است قبل از شروع رابطه به نکات مختلفی توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین آن ها تغذیه مناسب قبل از رابطه جنسی می باشد.

به طور کلی رژیم غذایی سالم می تواند خطر بروز اختلال نعوظ در مردان و اختلالات جنسی در زنان را کاهش دهد، علاوه بر این مصرف برخی مواد غذایی قبل از رابطه برای تقویت میل جنسی مفید بوده و با بهبود سلامت قلب و افزایش پمپاژ خون به اندام های جنسی تاثیر خوبی روی کیفیت رابطه خواهد گذاشت.

در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی بهترین و بدترین خوراکی های قبل از رابطه جنسی بپردازیم. با کوکا همراه باشید.

قبل از رابطه جنسی چه چیزهای بخوریم؟

1. بذر کتان

بذر کتان دانه ای سرشار از آنتی اکسیدان است و باعث افزایش جریان خون به اندام های جنسی می شود.

این ماده غذایی حاوی لیگنان است، یک ماده شبه استروژن که دارای خاصیت ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد سرطانی می باشد و به جنب و جوش بیشتر در حین رابطه جنسی کمک می کند.

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در بذر کتان نیز برای سلامت قلب و عروق مفید بوده و باعث افزایش میل جنسی می شود.

به علاوه این دانه ها حاوی اسید آمینه ال آرژنین می باشند که به بهبود جریان خون و حفظ سلامت اسپرم کمک می کند.

توصیه می شود در طول روز و قبل از رابطه جنسی 2 قاشق چای خوری بذر کتان به بلغور جو دوسر صبحانه خود افزوده، 1 قاشق غذاخوری روی اسموتی سبزیجات اضافه کنید و یا آن به همراه سالاد میل کنید.

2. تخم کدو تنبل

تخم کدو تنبل حاوی روی فراوان است، روی یک ماده معدنی مهم برای بلوغ جنسی است و به بدن در تولید هورمون جنسی تستوسترون و سنتز پروتئین که نقش مهمی در تولید انرژی دارد کمک می کند.

این دانه های مغذی منبع خوب منیزیم نیز محسوب می شوند که تاثیر بسزایی در آرامش بدن حین رابطه داشته و ترکیبات مغذی آنتی اکسیدانی، ضد فشار خون و محافظت کننده قلب موجود در آن همگی برای سلامت جنسی ضروری هستند.

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در تخم کدو تنبل نیز به سلامت جنسی زنان و پروستات مردان کمک کرده و التهاب بدن را کاهش می دهد و آهن این دانه ها باعث افزایش انرژی حین رابطه می شود.

توصیه می شود 1 قاشق غذاخوری تخم کدو را به ماست توت فرنگی اضافه کرده یا از سس پستوی تخم کدو تنبل روی نودل کدو سبز استفاده کنید.

3. دانه های انار

دانه های خوش رنگ انار سرشار از ترکیبات پلی فنولی هستند که به کاهش فشار خون بالا و پیشگیری از بیماری های قلبی و سکته مغزی کمک کرده و با آرام سازی عروق خونی، خون رسانی به مغز و قلب و سایر اندام ها از جمله اندام های جنسی را بهبود می بخشد. این ترکیبات برای تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود روحیه نیز مفید هستند.

علاوه بر این ریز مغذی های موجود در انار به ایجاد بلوک های سازنده برای تولید هورمون های جنسی کمک کرده، فلاون ها برای سلامت نعوظ مفید هستند و ویتامین C فراوان موجود در این میوه خوشمزه در کاهش استرس و افزایش نیروی بدنی حین رابطه جنسی اثر خوبی دارد.

می توانید به جای نوشیدنی هایی همچون قهوه قبل از رابطه از آب انار استفاده کنید.

4. آووکادو

در مورد مزایای آووکادو برای رابطه جنسی همین بس که بدانید این کلمه از کلمه آزتکی به معنی بیضه گرفته شده است!

آووکادو واقعا برای بیضه ها یا حداقل ترشحاتی که از آن ها خارج می شود مفید است. این میوه سرشار از ویتامین E است، آنتی اکسیدانی قوی که عروق خونی را گشاد کرده، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد و به کاهش آسیب DNA اسپرم کمک می کند.

علاوه بر این ویتامین B6 موجود در آووکادو باعث حفظ تعادل سیستم عصبی شده، پتاسیم میل جنسی و انرژی را تقویت می کند و اسید اولئیک تک غیر اشباع باعث بهبود گردش خون به اندام های جنسی می شود.

توجه داشته باشید ویتامین E در برابر گرما و اکسیژن بسیار حساس است بنابراین بهتر است این میوه را به صورت خام میل کنید و از آن روی سالاد کلم کیل استفاده کنید.

5. چغندر

چغندر برای آمادگی اندام جنسی زنان و مردان قبل از رابطه جنسی مفید است و نیترات موجود در آن به بهبود جریان خون در این اندام ها کمک می کند.

توصیه می شود چند بار در روز و 90 دقیقه قبل از رابطه جنسی سالاد چغندر میل کنید، همچنین می توانید آن را به آب میوه یا اسموتی خود اضافه کنید.

اگر طعم چغندر را دوست ندارید می توانید کرفس را امتحان کنید که یک جایگزین کم کالری و آب رسان بوده و به احساس طراوات و انعطاف پذیری اندام ها در حین رابطه جنسی کمک می کند.

6. برنج

کربوهیدرات ها منبع اصلی سوخت بدن هستند، قطعا در یک رابطه جنسی موفق به انرژی زیادی نیاز می باشد و مصرف مواد غذایی کربوهیدرات دار می تواند به تامین این انرژی کمک کند.

با این حال افرادی که دچار گاز معده هستند باید در انتخاب منابع کربوهیدراتی دقت بیشتری داشته باشند زیرا اکثر مواد نشاسته ای هنگام هضم مقداری گاز در بدن تولید می کنند که لذت یک رابطه جنسی را از بین می برد.

خبر خوب این که برنج از مواد نشاسته ای بدون گاز است و انتخابی ایده آل برای قبل از رابطه جنسی محسوب می شود، به خصوص اگر از برنج قهوه ای یا وحشی استفاده کنید.

توصیه می شود برنج را بخار پز یا آب پز کرده و همراه با سبزیجاتی همچون کاهو، کدو سبز یا بامیه میل کنید.

همچنین برای افزایش پروتئین بدن که ماده مهم برای رابطه جنسی موفق می باشد می توانید برنج را با منابع پروتئینی همراه کنید.

7. شکلات تلخ

شکلات تلخ به دلیل کاکائوی موجود در آن منبع عالی فلاونول ها می باشد.

تحقیقات نشان داده شکلات تلخ باعث بهبود جریان خون شده و با افزایش خون رسانی به دستگاه تناسلی و افزایش سایز و حساسیت بیشتر اندام های جنسی اثر خوبی در تحریک میل جنسی دارد.

مطالعه ای نشان داده مصرف زیاد مواد غذایی سرشار از فلاونول احتمال اختلال نعوظ را کاهش می دهد. توصیه می شود به دنبال شکلات های متوسط با کیفیت با حداقل کاکائو 70 درصد باشید.

قبل از رابطه جنسی چه چیزهای نخوریم؟

1. لوبیاها

گاز معده و دستگاه گوارش در اغلب موارد طبیعی است اما بی تردید حین رابطه جنسی چندان خوشایند نخواهد بود.

لوبیاها از مواد غذایی نفاخ هستند که اگرچه سرشار از پروتئین و آنتی اکسیدان می باشند اما مصرف آن ها به دلیل محتوای فیبر محلول و شکر طبیعی رافینوز – که هر دو از عوامل تولید گاز هستند – قبل از رابطه جنسی اصلا توصیه نمی شود. این مسئله درباره عدس هم صدق می کند.

به عنوان جایگزین های گیاهی پروتئینی این مواد غذایی نفاخ بهتر است توفو گریل شده یا پخته را امتحان کنید.

2. فلفل تند

اگر یکی از میلیون ها نفری هستید که هر ماه دچار رفلاکس اسید معده می شوید مصرف فلفل تند و سایر غذاهایی که علائم آن را تشدید می کند می تواند رابطه جنسی شما را خراب کند.

توصیه می شود لیستی از غذاهایی که رفلاکس اسید و سوزش سر دل را تشدید می کند تهیه کرده و حداقل چند ساعت قبل از رابطه از مصرف آن ها پرهیز کنید، از جمله این مواد غذایی می توان به قهوه، مرکبات، فراورده های گوجه فرنگی، سیر، پیاز و غذاهای سرخ شده اشاره کرد.

همچنین بهتر است قبل از رابطه جنسی از پرخوری یا مصرف مواد غذایی سنگین که معده تحمل آن را ندارد اجتناب کنید.

3. سیر

حتی اگر از سوزش سر دل رنج نمی برید مصرف سیر قبل از رابطه جنسی می تواند خاطره بدی در ذهن همسرتان باقی بگذارد.

سیر بوی بسیار قوی دارد که به خصوص با گرم شدن بدن و عرق کردن تشدید می شود، به علاوه اثر بدی روی بوی مایعات جنسی گذاشته و جذابیت حین رابطه را کاهش می دهد. پیاز هم همین طور است.

البته این مسئله در افراد مختلف متفاوت است. مطالعه ای نشان داده مردانی که سیر می خورند برای برخی خانم ها جذاب تر هستند اما اگر اهل ریسک نیستید بهتر است قبل از نزدیکی به جای سیر از سبزیجاتی همچون ریحان و پونه کوهی و به جای پیاز از کرفس استفاده کنید.

4. گوشت پر چرب

مصرف گوشت های با چربی زیاد تاثیر بدی روی بوی بدن می گذارد. مطالعه ای نشان داده بوی بدن افرادی که از رژیم های غذایی گیاهی استفاده می کنند نسبت به کسانی که گوشت مصرف می کنند بهتر و جذاب تر است.

گوشت چرب همچنین باعث بروز التهاب در بدن شده و احتمال سوزش سر دل و رفلاکس اسید را افزایش می دهد.

5. شام سنگین

پرخوری کردن قبل از رابطه جنسی و مصرف غذاهای سنگین باعث خستگی زوجین شده و رابطه جنسی را کسل کننده می کند.

اگر نمی خواهید حین رابطه چرت بزنید به جای یک وعده شام سنگین و حجیم سعی کنید غذای کمتری خورده و برای کاهش اشتها شام خود را با سالاد یا یک لیوان آب همراه کنید تا رابطه جنسی بهتری را تجربه کنید.

6. نوشابه

هوایی که با نوشیدن نوشابه و سایر نوشیدنی های گاز دار وارد بدن می شود به نفخ ناراحت کننده منجر شده و با باد گلوهای پی در پی رابطه زناشویی را خراب خواهد کرد.

علاوه بر این برخی نوشیدنی های گاز دار مانند آب تونیک ممکن است باعث کاهش موقتی سطح تستوسترون شوند، توصیه می شود به جای این نوشیدنی ها از آب یا چای استفاده کنید.

منابع: healthlinelivestrong