طرز تهیه ناگت خانگی خوشمزه سیب زمینی و سبزیجات بدون گوشت و مرغ

طرز تهیه ناگت سیب زمینی
طرز تهیه ناگت سیب زمینی

ناگت سیب زمینی که به نام لقمه سیب زمینی هم شناخته می شود، یک خوراک تهیه شده از سیب زمینی و انواع سبزیجات تازه است که در آرد سوخاری غلتانده شده و سپس در روغن یا در فر سرخ می شود.

ما در این مقاله از سایت کوکا آموزش درست کردن ناگت خانگی خوشمزه و ساده رژیمی با سیب زمینی و سبزیجات تازه بدون فر را ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید!

مواد لازم برای تهیه ناگت خانگی

  • هویج – 1 تا 3 عدد
  • سیب زمینی – 2 عدد
  • کلم بروکلی – یک ساقه
  • چغندر سفید – 1 عدد
  • زردک – 1 عدد
  • روغن زیتون بکر – 1 قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل سیاه – از هر کدام 1/2 قاشق چای خوری
  • نان باگت خشک و پودر شده – 2 فنجان
  • تخم مرغ – 3 عدد
  • روغن کنجد برای سرخ کردن – به مقدار لازم

دستور پخت ناگت سیب زمینی

سیب زمینی و سبزیجات تازه خرد شده (هویج، زردک، چغندر و کلم بروکلی) را خوب بشویید و به مدت 10 دقیقه در آب جوش بپزید.

همه ی آن ها را به همراه نمک و فلفل و روغن زیتون در غذاساز بریزید و با سرعت بالا هم بزنید تا له شوند، اگر غذاساز ندارید با چنگال آن ها را خوب له کرده و با هم ترکیب کنید. مواد آماده شده ی ناگت را به مدت 15 تا 20 دقیقه در یخچال بگذارید تا خود را بگیرد.

در یک کاسه بزرگ نان باگت خرد شده را با همراه سه تخم مرغی که آن ها را کاملا هم زده اید، ترکیب کنید و کناری بگذارید.

حالا اگر می خواهید ناگت ها را همان موقع که سرخ می کنید، بخورید؛

روغن کنجد را به مقدار زیاد در یک قابلمه بریزید، از مواد ناگت قطعات کوچکی بردارید و به شکل دلخواه در آورده سپس در آرد سوخاری بغلتانید و به مدت 3 تا 4 دقیقه در روغن سرخ کنید.

ناگت سیب زمینی و سبزیجات آماده است، آن ها را با پیازچه ریز شده تزیین کرده و در کنار سس مایونز گیاهی سرو کنید.

اگر می خواهید ناگت ها را به مدت طولانی در فریزر نگهداری کنید؛

بر روی یک ظرف تمیز فقط مقداری آرد نان باگت بریزید و قطعات ناگت را بر روی آن بغلتانید، در یک جعبه ی تمیز بگذارید و تا چندین ماه در فریزر قرار دهید.

فال روزانه کوکا