طرز تهیه ساندویچ برنج و سبزیجات خوشمزه بدون گوشت و سوسیس و کالباس

طرز تهیه ساندویچ برنج و سبزیجات
طرز تهیه ساندویچ برنج و سبزیجات

ساندویچ برنج و سبزیجات یکی از انواع ساندویچ های گیاهی خوشمزه و لذیذ است که به آسانی تهیه می شود و برای گیاهخواران و افراد وگن مناسب می باشد.

ما در این مقاله از سایت کوکا آموزش درست کردن ساندویچ خوشمزه خانگی برنج و سبزیجات بدون گوشت و سوسیس و کالباس را برای شما ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید!

مواد لازم برای تهیه ساندویچ برنج و سبزیجات

  • برنج قهوه ای یا برنج سفید – 1 لیوان
  • سیر – 2 حبه
  • پیاز – 1 عدد
  • فلفل دلمه ای – 1 عدد
  • خیار – 1 عدد
  • زیره سیاه – 2 قاشق چایخوری
  • پونه کوهی – 1 قاشق چایخوری
  • لوبیا قرمز پخته شده – 1 لیوان
  • ذرت پخته شده – 1 لیوان
  • سس سویا – 2 قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی – 2 قاشق غذاخوری
  • روغن کنجد – به مقدار لازم

طرز تهیه ساندویچ خوشمزه بدون گوشت

برنج را داخل قابلمه بریزید و 2 لیوان آب اضافه کنید، بر روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید برنج بپزد و کاملا له شود.

درون یک تابه مقداری روغن کنجد بریزید و پیاز و سیر خرد شده را در آن تفت دهید تا له شوند. پس از آن فلفل دلمه ای خرد شده، لوبیا قرمز پخته شده، ذرت پخته شده، سس سویا، زیره سبز، پونه کوهی، رب گوجه فرنگی و مقداری فلفل را به مواد اضافه کنید و بگذارید به مدت 5 دقیقه خوب پخته شوند.

در این مرحله برنج پخته شده را به مواد اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه دیگر بر روی حرارت بپزید.

نان پیتا یا نان لواش را به قطعات دلخواه ببرید و مواد را لای آن بریزید، بر روی آن یک تکه خیار بگذارید و بپیچید. ساندویچ برنج و سبزیجات شما آماده است می توانید سرو کنید.