طرز تهیه خوراک کدو حلوایی (کدو تنبل) بخار پز رژیمی خوشمزه با نخود

طرز تهیه خوراک کدو حلوایی
طرز تهیه خوراک کدو حلوایی

خوراک کدو حلوایی یکی از انواع غذا های گیاهی و بدون گوشت است که بسیار سریع و آسان تهیه می شود و برای گیاهخواران و افراد وگن و همچنین نوزادان و کودکان مفید و مناسب می باشد.

ما در این مقاله از سایت کوکا آموزش درست کردن خوراک کدو حلوایی رژیمی خانگی خوشمزه بدون گوشت را برای شما ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید!

مواد لازم برای تهیه خوراک کدو حلوایی

  • روغن آفتابگردان – سه قاشق غذا خوری
  • پودر کاری – نصف قاشق چای خوری
  • زردچوبه – یک قاشق چای خوری
  • پیاز ریز شده – یک عدد
  • پودر هل – نصف قاشق چای خوری
  • دانه خردل – یک قاشق غذا خوری
  • کدو تنبل یا کدو حلوایی حبه ای خرد شده – یک عدد
  • جعفری و شوید – نصف فنجان خرد شده
  • آب – نصف فنجان
  • نخود آب پز شده – نصف فنجان
  • برگ نعناع – پنح عدد

طرز تهیه خوراک کدو حلوایی خوشمزه

پیاز های خرد شده را در روغن آفتاب گردان تفت داده و کاری و زردچوبه و نمک را اضافه می کنیم، پس از 5 دقیقه کدو تنبل ها را به همراه کمی آب اضافه کرده و درب ظرف را می گذاریم تا به مدت 15 دقیقه خوب پخته شوند و خوراک جا بیفتد.

در این مرحله نخود پخته شده، پودر هل، دانه های خردل، جعفری و شوید را اضافه می کنیم و با هم ترکیب می کنیم.

خوراک کدو حلوایی یا کدو تنبل شما آماده است، آن را در ظرفی بریزید و با برگ های نعناع تزیین کنید. این خوراک را با نان تا برنج سرو کنید.