6 ترکیب میوه مقوی و سالم برای صبحانه که می توانید با هم بخورید!

سالاد میوه برای صبحانه
سالاد میوه برای صبحانه

میوه از بهترین مواد غذایی برای بدن شناخته می شود. همه ی میوه ها برای سلامتی بدن مفید هستند فقط باید آن ها را در زمان مناسب استفاده کنید تا به درستی هضم شده و باعث افزایش انرژی بدن شوند.

همه ی میوه ها حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و فیتو نوتریشن ها می باشند به همین دلیل از التهاب بدن جلوگیری می کنند، خطر ابتلا به سرماخوردگی را کاهش داده و برای سلامت پوست و مو مفید هستند.

آیا می دانید چه میوه هایی را می توانیم با هم بخوریم تا برای سلامتی مفید باشند؟ در ادامه همراه کوکا باشید تا با بهترین ترکیب میوه ها برای صبحانه و افزایش سلامتی بدن بیشتر آشنا شوید؛

1. ضد التهاب طبیعی : گیلاس، آناناس و بلوبری

آناناس حاوی مقادیر بالای ویتامین C و شامل آنزیمی به نام برملائین است که التهاب روده را کاهش می دهد، باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی شده و هضم پروتئین را افزایش می دهد.

ترکیب آناناس با بلوبری که حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، ویتامین C و و یتامین E می باشد، می تواند باعث افزایش خواص آن شود.

بلوبری و گیلاس حاوی مقادیر بالای آنتوسیانین (آنتی اکسیدان اصلی در بلوبری و گیلاس که مسول رنگ آبی و قرمز این میوه هاست) هستند.

اعتقاد بر این است که آلبالو حاوی مقادیر بالاتری ترکیبات فنلی بوده و به عنوان یک ضد التهاب قوی عمل می کند. توصیه می شود که در این ترکیب میوه از آلبالو به جای گیلاس استفاده کنید.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن : گریپ فروت، کیوی و توت فرنگی

ترکیب میوه های کیوی، گریپ فروت و توت فرنگی می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و شما را سالم نگه دارد.

کیوی غنی از ویتامین C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با کاهش رادیکال های آزاد بدن خطر ابتلا به التهاب را کاهش می دهد.

گریپ فروت و توت فرنگی هم مقادیر بالایی ویتامین C دارند که با تقویت سیستم ایمنی بدن خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهند.

اگر احساس می کنید که دچار سرماخوردگی شده اید، از این ترکیب میوه ای استفاده کنید تا سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بیماری را درمان کند.

3. منبع غنی آنتی اکسیدان ها : انجیر، انگور قرمز و انار

ترکیب میوه های انجیر، انگور قرمز و انار به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد.

رزوراترول موجود در انگور قرمز دارای خواص آنتی اکسیدان قوی بوده که به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کند. همچنین لوتئین و زاکسانتین موجود در این میوه باعث تقویت بینایی شده و به عنوان ضد آفتاب طبیعی پوست را در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند.

انار بیشترین میزان آنتی اکسیدان ها را در بین همه ی میوه ها دارد و به سلامت پوست کمک می کند.

انجیر تازه علاوه بر اینکه میوه ی خوشمزه ای است، غنی از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله ویتامین A، ویتامین E، ویتامین K، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، آهن و مس می باشد.

4. سم زدایی و پاک سازی بدن : گوجی بری، هندوانه و لیموترش

هندوانه بیش از 92 درصد آب دارد و همچنین به دلیل مقادیر بالای گلوتاتیون موجود در آن به سم زدایی و پاک سازی بدن کمک می کند. علاوه بر این هندوانه سرشار از لیکوپن، ویتامین A و ویتامین C می باشد که با کاهش رادیکال های آزاد بدن خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهند.

لیموترش خاصیت قلیایی دارد که به بهبود هضم غذا کمک می کند و به دلیل خواص ضد باکتری و ضد ویروسی طبیعی که دارد خطر ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش می دهد.

اضافه کردن آب لیمو ترش تازه به ترکیب آب خیار و جعفری باعث کاهش التهاب بدن می شود و اضافه کردن آن به یک لیوان آب ولرم صبح ناشتا باعث سم زدایی و پاک سازی بدن و دستگاه گوارش می شود.

گوجی بری یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین های (A، B، C و E)، آهن و کولین است که کبد برای سم زدایی به آن ها نیاز دارد.

5. سلامت و زیبایی پوست و مو : تمشک ایرانی، پاپایا و طالبی

پاپایا سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که به تولید کلاژن کمک می کنند، همچنین حاوی آنزیمی به نام پاپائین است که خطر ابتلا به آسیب های پوستی را کاهش می دهد.

طالبی میوه ای سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین A و ویتامین C می باشد.

تمشک حاوی بتا کاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می شود و به درخشان تر شدن پوست و مو کمک می کند.

6. افزایش انرژی بدن : موز، آووکادو و سیب

یکی از بهترین ترکیب میوه ها برای افزایش انرژی بدن قبل یا بعد از تمرینات ورزشی ترکیب موز، آووکادو و سیب است.

موز باعث افزایش سریع انرژی بدن می شود و یکی از بهترین میوه ها قبل از شروع تمرینات ورزشی است.

مقادیر بالای چربی های سالم در آووکادو، باعث کاهش سرعت هضم شده و از بهترین میوه ها بعد از تمرینات ورزشی است.

سیب دارای مقادیر بالای فیبر است که شما را به مدت طولانی سیر نگه می دارد و به همین دلیل می تواند باعث افزایش انرژی بدن شود.

منبع : healthline