اصول ست کردن شال و روسری زنانه

ست کردن شال و روسری زنانه

برای همه ما شیک پوش بودن و انتخاب لباس مناسب و زیبا، کم یا زیاد، مهم و باارزش هست. اما شیک‌پوش بودن برای بانوان از اهمیت بیشتری برخوردار است. دختران و زنان عموما در تلاش برای نشان دادن خود در هیئتی زیبا و متناسب، همواره موارد زیادی را مورد توجه خود قرار می دهند.

یکی از موضوعاتی که برای زنان و دختران، به‌ویژه در کشور ما، در داشتن ظاهری آراسته اهمیت دارد، هماهنگی و به اصطلاح ست بودن شال و روسری، با دیگر انواع پوشاک از جمله مانتو و شلوار است.

برای ست کردن شال و روسری باید به موارد زیادی همچون مدل مانتو و روسری، طرح مانتو و روسری، شناخت انواع رنگ ها و چگونگی هماهنگ سازی رنگ مانتو و روسری، رنگ پوست صورت و چشم ها توجه کنیم. در این مقاله تلاش داریم که شما را با اصول کلی ست کردن شال و روسری، بر اساس موارد گفته شده آشنا کنیم.

مدل مانتو و اهمیت آن در انتخاب شال و روسری مناسب

بیش از هرچیز باید بدانیم که برای هر نوع و مدل مانتو چه روسری و شالی مناسب است. برای مثال اگر مانتویی با سبک کلاسیک و مجلسی به تن می کنید، بهتر است روسری و شال خود را نیز متناسب با آن انتخاب کنید و از پوشیدن شال و روسری سنتی با الیاف طبیعی پرهیز کنید یا اگر مانتویی با طرح سنتی بر تن می کنید، شال و روسری‌تان را هم سنتی انتخاب کنید.

طرح مانتو و اهمیت آن در انتخاب شال و روسری

بهتر است رابطۀ بین طرح مانتو و روسری شما، رابطه ای معکوس باشد؛ به این معنی که اگر مانتویی طرح دار بر تن می کنید، روسری ساده بر سر کنید و اگر مانتویی ساده می پوشید، روسری و شالتان طرح دار باشد. این موضوع باعث می شود از شلوغی بیش از اندازه لباس ها ( در صورت طرح دار بودن مانتو و روسری) و نقطۀ مقابل آن سادگی بیش از اندازه لباس ( در صورت ساده بودن مانتو و روسری) اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: خرید شال و روسری زیبا و باکیفیت و کمترین قیمت

اما اگر قصد دارید هم مانتو و هم روسری‌تان را طرح دار انتخاب کنید، بهتر است هر دوی آن‌ها دارای رنگ زمینه ای و اصلی یکسان باشند و نیز اگر قصد دارید از مانتو و روسری ساده یا به اصطلاح استایل مونوکروم استفاده کنید، بهتر است از زینت آلات و اکسسوری درخشان (شاین) استفاده نکنید و همچنین آرایش غلیظ نداشته باشید.

اهمیت رنگ در ایجاد هماهنگی و تناسب پوشاک

رنگ، مهم‌ترین مؤلفه در ایجاد تناسب و ست کردن لباس ها است. توجه به رنگ ها و مفاهیم مرتبط با آن در انتخاب یک استایل مناسب، بسیار سودمند است. در این قسمت تلاش می‌کنیم تا با بیان برخی اصطلاحات رنگ شناسی، درباره بهترین روش های هماهنگ کردن شال و روسری صحبت کنیم.

رنگ های خنثی

رنگ های خنثی به رنگ هایی چون سفید، سیاه، خاکستری، طوسی، انواع کرم و … گفته می شود که درخشندگی رنگ های دیگر را ندارند و به طور دارای حالتی آرام و طبیعی هستند. در صورتی که مانتو هایی با رنگ های بالا داشته باشید، به راحتی می توانید آن را با اغلب رنگ های دیگر ست کنید. اگر مانتوی سفید می پوشید، به جز رنگ کرم، همه رنگ های دیگر، مناسب اند؛ بویژه رنگ های روشن یا به اصطلاح ته رنگ (ترکیب هر رنگ از دایره رنگ با رنگ سفید را اصطلاحاً ته رنگ می گویند) علاوه بر این رنگ های پاستیلی (رنگ هایی بسیار روشن) نیز در کنار سفید، ترکیب رنگ مناسبی می سازند.

دایره رنگ ها

دایرۀ رنگ ها، شامل انواع رنگ های اصلی، ثانوی و ترکیبی هستند که بر اساس یک طیف رنگین کمانی در کنار هم قرار گرفته اند. دایره رنگ، به دو دسته رنگ های گرم و سرد و نیز رنگ های مکمل و مشابه و متضاد تقسیم می شود. براساس دایره رنگ ها، می توان به سه شکل زیر تناسب ایجاد کرد:

انتخاب رنگ های مکمل

رنگ های مکمل، آن دسته از رنگ ها هستند که در دایره رنگ ها، مقابل هم واقع شده اند. برای مثال سبز و قرمز، رنگ های مکمل هستند و انتخاب یکی به عنوان مانتو و دیگری برای شال یا روسری، انتخاب مناسبی به نظر می رسد. آبی و زرد هم رنگ های مکمل هستند که برای ست کردن لباس با شال و روسری مناسب اند.

انتخاب رنگ های مشابه

در دایره رنگ ها، هر رنگ با رنگ دو خانه کناری خود ، سه رنگ مشابه را می سازند. انتخاب رنگ های مشابه ایجاد هماهنگی پوشاک، بین عموم مردم کاربرد زیادی دارد.

انتخاب رنگ های متضاد

در بالا گفتیم که یک رنگ با رنگ سه خانه بعد از خود، رنگ های مشابه را می سازند. حال اگر از خانه سوم فراتر برویم رنگ خانه چهارم با رنگ خانه اول، متضاد هستند. استفاده از رنگ های متضاد در پوشیدن شال و روسری بیشتر در میان دختران کاربرد دارد

اهمیت رنگ بدن در انتخاب شال و روسری متناسب

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب شال و روسری مناسب، توجه به رنگ صورت، چشم ها و موها است. به این صورت که اگر رنگ پوست صورتتان، گرم است، استفاده از رنگ های قرمز، زرد، نارنجی و نیزسبز زیتونی، برای  شال و روسری بسیار مناسب است و اگر رنگ پوست شما سرد است، استفاده از رنگ هایی چون نقره ای، بنفش، آبی و خاکستری برای شال و روسری، انتخاب مناسبی است.

اگر چشمان شما رنگ های روشنی چون آبی و سبز دارد، انتخاب روسری و شال هم رنگ با آن، موجب می شود جلوه رنگ چشمانتان بیشتر شود.

در نهایت موها عامل مهمی در تعیین رنگ شال و روسری هستند. اگر موهای ساده و تیره دارید، بهتر است از رنگ های سردی چون خاکستری، آبی، بنفش و نقره ای استفاده کنید اما اگر رنگ موهای شما روشن است، از رنگ های روشن و گرم چون صورتی، نارنجی، بنفش روشن، آبی روشن و … استفاده کنید.

آموزش ویدیویی اصول ست کردن شال و روسری زنانه

ست کردن شال و روسری زنانه

در ویدیو بالا به راحتی میتونید 11 روش پوشیدن صحیح شال و روسری را مشاهده کنید. از طریق لینک زیر میتونید به این ویدیو دسترسی داشته باشید:

https://www.youtube.com/watch?v=lkL5LCYU_84

نیم نگاهی به بانوکده

این مقاله که مطالعه کردید به نگارش تیم بانوکده بود. بانوکده را در چند جمله می‌توانیم برایتان معرفی و بررسی کنیم:

شال و روسری یکی از مهم ترین بخش های یک استایل شیک و خیره‌کننده می‌باشد، شما نیز میتوانید بانوی خوشتیپ و جذابی باشید که همیشه با پوشیدن بهترین لباس‌ها شکیل ترین ظاهر را دارند.

ست کردن شال و روسری زنانه

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا