دویدن بهتر چربی ها را می سوزاند یا یک پیاده روی سریع ؟

دویدن یا پیاده روی ، مسئله این است !!!

این خبر برای افرادی که دوست دارند اندام متناسب داشته باشند ولی نمی خواهند بدوند بسیار خوشایند است، پیاده روی می تواند به اندازه دویدن در کاهش وزن موثر باشد. با وجود اینکه دویدن بسیار خوب است راه رفتن برای یک فرد عادی بسیار آسان تر است. زمانی که فواید راه رفتن را بدانید دیگر زمان استراحت نهار خود را به خواندن مجله نمی پردازید.

دویدن
دویدن

برای کاهش وزن پیاده روی بهتر است یا دویدن؟

فواید دویدن

اینکه دویدن 2٫5 برابر راه رفتن انرژی مصرف می کند دور از انتظار نیست و واضح است که هرچه انرژی بیشتری استفاده کنید کالری بیشتری خواهید سوزاند. حتی با سوزاندن انرژی یکسان با دویدن وزن بیشتری می توان کم کرد. با دویدن می توان سطح حجم بدن را ثابت نگه داشت و اشتهای بهتری داشت. دویدن به عنوان ورزش فواید زیادی دارد ولی مضرات خودش راهم دارد.

با دویدن وزن کم می شود ولی این کم شدن از حجم ماهیچه است و از چربی بدن کم نمی شود. این اتفاق به این دلیل می افتد که ماهیچه کالری بیشتری نسبت به چربی می سوزاند. علی رغم این نکته که دویدن اشتها را بهتر می کند دویدن زیاد سطح هورمون کورتیزول که هورمون استرس است را بالا می برد. با بالا رفتن این هورمون ممکن است اشتها زیاد افزایش یابد و شما چند برابر بخورید و معده شما سیگنال پر بودن را برای مغز نفرستد. بالا رفتن این هورمون همچنین می تواند توانایی تیروئید در ساخت هورمون T4 را کاهش دهد که باعث می شود بدن نتواند چربی را بسوزاند.

فواید راه رفتن

راه رفتن ریسک فشار خون، کلسترول بالا ، دیابت و ناراحتی های قلبی را در اندازه ای مشابه دویدن کاهش می دهد. برای کم کردن یک پوند در هفته باید هر روز 500 کالری بسوزانید که با یک ساعت پیاده روی در هر روز ممکن می شود. اگر زمان این کار را ندارید سعی کنید تا حد امکان در طول روز سرپا بایستید. اگر می توانید سرعت راه رفتن عادی خود را بیشتر کنید یا وزنه های کوچک با خود حمل کنید. اگر در خیابان قدم می زنید از سربالایی ها دوری نکنید. به دلیل اینکه شما در پیاده روی به اندازه دویدن انرژی نمی سوزانید می توانید پس از آن به ورزش های دیگر یا کار با وزنه بپردازید.

پیاده روی
پیاده روی

نتیجه

با اینکه واضح است راه رفتن و دویدن هر دو برای سلامتی شما مفید هستند انتخاب نوع تمرین مناسب برای شما بسته به نظر خودتان دارد. اگر دویدن را انتخاب کردید مراقب باشید زیاده روی نکنید. این کار بیشتر از سود می تواند برای بدن شما ضرر داشته باشد. شما می توانید پیاده روی را در برنامه روزانه خود بگنجانید و بدون اینکه نیاز به فعالیت شدید و تعویض لباس داشته باشید کالری بسوزانید پس از همین امروز پیاده روی را آغاز کنید./ ایسام

فال روزانه کوکا