4 راهکار برای اضافه کردن دسر به رژیم لاغری

آیا خوردن دسر سبب کاهش وزن می شود ؟

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد کاهش وزن را دارند و نمی‌توانند خوردن مواد شیرین را کنار بگذارند باید در این مقاله همراه ما باشید. در حالیکه کاهش مصرف مواد شیرین می‌تواند برای کاهش وزن موثر باشد اما دست کشیدن از دسر کار آسانی نیست.

دسر
دسر

بیشتر افراد تلاش می‌کنند به همراه کاهش وزن مصرف دسر را کمتر کنند و زمانی که به هدف خود دست می‌یابند مصرف دوباره دسر را از سر می‌گیرند. اینکار باعث افزایش وزن می‌شود. خوشبختانه، برای کاهش وزن نیازی نیست دسر را به طور کلی از برنامه غذایی خود حذف کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا با هم چند مورد از ترفندهای ساده برای اینکار را با هم مرور کنیم.

1- از دسرهایی استفاده کنید که کالری اندکی دارند:

اگر نمی‌توانید به طور کامل از مصرف دسر دست بکشید، می‌توانید از دسرهایی استفاده کنید که کالری اندکی دارند. به عنوان مثال خوردن ماست منجمد؛ پودینگ عاری از شکر یا بستنی یخی کم شکر می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین می‌توانید از ژله‌های کم کالری و کلوچه جوی دوسر استفاده کنید. هر کدام از دسرهایی که مصرف می کنید باید 100 کالری یا کمتر داشته باشد. خوردن موادی همچون بستنی معمولی، پای، کیک‌های مختلف و شکلات‌ها در این میان توصیه نمی‌شود.

2- مواد تشکیل دهنده دسر را با مواد سالم جایگزین کنید:

زمانی که می خواهید دسر مورد علاقه خود را در منزل تهیه کنید، بهتر است موادی را جایگزین نمایید که کالری اندکی دارند. این مواد عبارتند از:

مواد تشکیل دهنده

مواد کم کالری برای جایگزین کردن

شربتسس سیب، پوره میوه‌های مختلف، شربت بدون شکر
شکربه جای شکر می‌توانید از مواردی همچون دارچین، وانیل یا جوز هندی استفاده کنید و مقدار شکر را به حداقل برسانید.
خامه ترشخامه ترش بدون چربی یا ماست ساده بدون چربی
شیر پرچربشیر بدون چربی
شیر تغلیظ شدهشیر تغلیظ شده بدون چربی
کمپوت میوهکمپوت میوه در آب یا میوه تازه
یک عدد تخم مرغ کاملدو عدد سفیده تخم مرغ
پنیر خامه ایپنیر خامه ای بدون چربی یا پنیر کلبه بدون چربی
مارگارین، کره و خامهاستفاده حداقل از این مواد و جایگزین کردن آن با سس سیب یا پوره آلو

3- کالری‌های ورودی به بدن را بشمارید:

زمانی که می خواهید وزن خود را کم کنید باید کالری کمتری مصرف نمایید. بهترین روش برای انجام اینکار استفاده از مواد سالم است اما زمانی که به تعداد کالری‌های ورودی به بدن دقت می‌کنید می‌توانید این فرایند را ساده تر کنید. موسسه ملی قلب، ریه و خون بیان کرده است که بیشتر زنان باید کالری‌های مصرفی خود را به 1200 تا 1500 کالری در روز کاهش دهند تا بتوانند وزن خود را بکاهند. مردان نیز برای رسیدن به اهداف خود در زمینه کاهش وزن باید مصرف کالری‌های روزانه را به 1500 تا 1800 کالری برسانند.انجمن قلب آمریکا پیشنهاد می‌کنند زنان بیشتر از 100 کالری را از مواد شیرین دریافت نکنند و مردان نیز بیشتر از 150 کالری از مواد شیرین وارد بدن نکنند.

4- به مواد شیرین پروتئین اضافه کنید:

اضافه کردن پروتئین به وعده غذایی می‌تواند در مصرف کالری های کمتر به شما کمک کند. پروتئین می‌تواند بیشتر از سایر مواد مغذی شما را سیر نگه دارد. به عنوان مثال سعی کنید موادی همچون آجیل‌ها یا دانه‌ها را به ماست منجمد و آجیل‌ها، کره بادام زمینی یا پروتئین Whey را به کلوچه تهیه شده از جوی دوسر یا سایر مواد اضافه کنید.

با اینکه مصرف شیرینی‌ها در طول فرایند کاهش وزن توصیه نمی‌شود اما شما می‌توانید با ترفندهایی که در این مقاله بیان کردیم از این مواد در رژیم غذایی خود استفاده نمایید./ مجله سلامت

فال روزانه کوکا