آیا داروی ضد آنفولانزای آویگان (فاویپیراویر) بیماری کرونا را درمان می کند؟

ساخت داروی درمان کرونا
داروی ضد آنفولانزای آویگان (فاویپیراویر) چیست؟

به گفته پزشکان متخصص چینی یکی از داروهای درمان آنفلوآنزا در بهبود بیماران مبتلا به کووید 19 کاملا موثر بوده است.

این داروی ضد آنفلوآنزای ژاپنی حاوی ماده فعال فاویپیراویر (Favipiravir) است و بر روی 340 بیمار چینی مبتلا به کووید 19 آزمایش شده است.

نتایج نشان داده بیمارانی که فاویپیراویر مصرف کرده اند در مقایسه با بیمارانی که این دارو برای آن ها تجویز نشده سریع تر بهبود پیدا کرده و ریه آن ها در وضعیت بهتری قرار داشته است.

به نظر می رسد این ماده از تکثیر ویروس در بدن جلوگیری می کند.

فاویپیراویر ماده ای است که در برابر سویه های آنفلوآنزا، تب زرد، بیماری پا و دهان و برخی دیگر از بیماری های ویروسی موثر بوده است.

این ماده در قالب دارو به تعدادی از بیماران در شنژن و ووهان چین داده شد و به گفته مقامات وزرات علوم و فناوری چین، بدون آن که عوارض جانبی داشته باشد در بهبود بیماران مبتلا به کروناویروس موثر بوده است. این دارو از درجه ایمنی بالایی برخوردار است.

فاویپیراویر
فاویپیراویر

در ادامه بخوانید : داروی hrsace2 چیست؟

قرص های ضد آنفلوآنزای آویگان توسط شرکت فوجی فیلم ژاپن در تاریخ 22 اکتبر سال 2014 در توکیو معرفی شده است. گفته شده بیمارانی که در شنژن چین فاویپیراویر مصرف کرده اند حدود 4 روز بعد از تشخیص کرونا، تست کرونای مجدد آن ها منفی شده است این در حالیست که طبق گفته رسانه های ژاپنی این دوره برای افرادی که از این دارو استفاده نکرده اند متوسط 11 روز می باشد.

همچنین عکس برداری ریوی بیماران کرونایی نشان داد 9 نفر از 10 نفری که تحت درمان با فاویپیراویر بودند بهبود یافتند که در مقایسه با بهبود 6 نفر از 10 نفر در حالت عادی، پیشرفت قابل توجهی بوده است.

نتایج آزمایش در ووهان چین هنوز اعلام نشده است.

پزشکان ژاپنی نیز از این دارو برای مطالعات بالینی روی بیماران مبتلا به کرونا ویروس خفیف تا متوسط استفاده می کنند و امیدوار هستند که مصرف آن برای بهبود بیماران موثر باشد.

اگرچه طبق گفته یکی از منابع پزشکی ژاپنی، آویگان روی 70 تا 80 بیمار آزمایش شده اما به نظر می رسد روی بیمارانی که به کووید 19 شدید مبتلا هستند تاثیری نداشته باشد.

اثر یک داروی خوراکی حاوی فاویپیراویر که توسط داروسازی سیهان در هنگ کنگ تولید شده نیز روی بیماران مبتلا به کووید 19 در حال بررسی است. مطالعه شامل 60 بیمار مبتلا به کووید 19 است که طی 10 روز مورد درمان قرار می گیرند و آزمایش های گسترده تر نیز به مرور انجام خواهد شد.

محققان هنگ کنگی دوز مصرف این دارو را در تعداد بیشتری از بیماران کووید 19 بررسی خواهند کرد و در صورتی که ایمن بودن آن در طول مطالعات مشخص شود این قرص را به صورت رایگان عرضه می کنند.

همان طور که می دانید هنوز درمان قطعی برای ویروس همه گیر کرونا ویروس جدید کشف نشده، اگرچه اکثر افراد آلوده به این ویروس علائم خفیف دارند و ظرف مدت یک هفته در خانه بهبود پیدا می کنند.

تاکنون بیش از 200 هزار نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده و 7900 نفر جان خود را از دست داده اند.

در ادامه بخوانید : کتاب پیشگویی سیلویا براون

منبع: dailymailtheguardian

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا
جاوید
مدیر سایت، نویسنده و مترجم، سردبیر و سئو کار ارشد سایت کوکا