10 ترفند جالب برای بیدار ماندن در شب امتحان و درس خواندن

آیا بدون نوشیدن قهوه، می توانید شب ها بیدار بمانید؟ چه روش های دیگری به جز نوشیدن قهوه، برای بیدار ماندن در شب امتحان وجود دارد؟

بیشتر دانش آموزان و دانشجویان ترجیح می دهند که شب امتحان بیدار بمانند و درس بخوانند. ما در این مقاله از سایت کوکا روش ها و ترفند هایی جالب جهت شب بیداری برای درس خواندن در شب امتحان را ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید!

برای بیدار ماندن در شب چه بخوریم؟

1- لیمو ترش تازه

اگر به دنبال روشی هایی برای شب بیداری برای درس خواندن هستید به شما پیشنهاد می کنیم یک تکه لیمو ترش تازه بخورید؛ لیمو ترش یک شوک به شما وارد کرده و باعث پریدن خواب از چشم ها می شود.

2- آدامس نعنایی بجوید

برای بیدار ماندن چه بخوریم : آدامس نعنایی
برای بیدار ماندن چه بخوریم : آدامس نعنایی

یکی از بهترین روش ها برای بیدار ماندن در شب این است که آدامس نعنایی بجوید؛ آدامس نعنایی به دلیل طعم تند و قوی که دارد به طور معجزه آسایی باعث پریدن خواب از چشم ها شده و شما را بیدار نگه می دارد.

3- آب بنوشید

نوشیدن مقدار کافی آب، بدن را هیدراته می کند و با افزایش جریان خون به اندام ها و مغز، به رفع خستگی مغز کمک کرده و باعث پریدن خواب از چشم ها و بیدار ماندن در شب می شود.

راه های بیدار ماندن در شب امتحان

4- چرت بزنید

تحقیقات نشان داده که یک چرت 5 تا 25 دقیقه ای به رفع خستگی مغز کمک کرده و با افزایش انرژی به شب بیداری برای درس خواندن در شب امتحان کمک می کند.

5- صورت خود را با آب سرد بشویید

برای بیدار ماندن چه کنیم : صورت را با آب سرد بشویید
برای بیدار ماندن چه کنیم : صورت را با آب سرد بشویید

اگر احساس خواب آلودگی دارید، یکی از بهترین ترفند ها این است که دست و صورت خود را با آب سرد بشویید. علاوه بر این می توانید یک کیسه یخ را در فریزر نگهداری کنید و هر وقت احساس خواب داشتید آن را پشت پشت گردن بگذارید.

6- مچ هر دو دست خود را با آب سرد بشویید

برای بیدار ماندن در شب چه باید کرد : مچ دست را با آب سرد بشویید
برای بیدار ماندن در شب چه باید کرد : مچ دست را با آب سرد بشویید

یکی دیگر از روش های بیدار ماندن در شب امتحان برای درس خواندن این است که مچ هر دو دست خود را با آب سرد بشویید.

7- ماساژ گوش ها

برای بیدار ماندن در شب چه باید کرد : ماساژ درمانی گوش
برای بیدار ماندن در شب چه باید کرد : ماساژ درمانی گوش

راهبان بودایی برای جلوگیری از خواب آلودگی، از تکنیک ماساژ درمانی گوش ها استفاده می کنند؛ نقاط فعال گوش یعنی لبه های گوش را ماساژ دهید تا خواب از چشم شما بپرد.

8- بوییدن روغن نعناع

روغن نعناع دارای خواص آرام بخش است و استنشاق آن به رفع خستگی مغز کمک کرده و باعث بیدار ماندن در شب می شود.

9- خمیازه بکشید

شب بیداری برای درس خواندن : خمیازه بکشید
شب بیداری برای درس خواندن : خمیازه بکشید

خمیازه کشیدن یک راه طبیعی برای خنک کردن مغز است. هنگامی که ما خسته می شویم، دمای مغز افزایش می یابد و یکی از بهترین روش ها برای کاهش دمای مغز، خمیازه کشیدن است.

7-10 خمیازه کشیدن پشت سر هم، باعث پریدن خواب از چشم ها می شود.

10- کشش عضلات

یکی دیگر از راه های بیدار ماندن در شب این است که به آرامی عضلات بدن خود را بکشید و به مدت 30 ثانیه نگهدارید و سپس به وضعیت قبل برگردید.

ماساژ پشت دست با پیاز

فواید ماساژ دست ها با پیاز
فواید ماساژ دست ها با پیاز

پیاز به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی موجود در آن، دارای خواص آرام بخش بوده که به رفع خستگی کمک می کند، باعث پریدن خواب از چشم ها شده و به بیدار ماندن در شب امتحان کمک می کند.

همچنین ماساژ دست ها با پیاز، پوست را نرم تر کرده و برای رفع خشکی پوست در فصل زمستان مفید می باشد.

یک پیاز را به دو قسمت تقسیم کنید، مقداری عسل طبیعی بر روی آن بریزید و به آرامی پشت دست ها را ماساژ دهید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آب سرد بشویید.


در ادامه بخوانید : چگونه درس بخوانیم تا بهتر یاد بگیریم؟


منبع : brightside