انشاهای ساده و ادبی درباره فصل زمستان و بارش برف (کودکانه و پایه هشتم)

در ادامه دو انشای ساده و روان به زبان کودکانه و ادبی برای نوجوانان برای شما آماده کرده ایم که می توانید از آن ها برای الهام گرفتن و نوشتن یک انشا در مورد توصیف زیبایی های فصل زمستان استفاده کنید.

انشای زمستان را توصیف کنید
انشای زمستان را توصیف کنید

مناسب برای کودکان

زمستان فصل خوبی است اما بیش تر ما در این فصل سرما می خوریم که اصلا خوب نیست و باید دکتر برویم و دارو استفاده کنیم تا خوب شویم، بعضی وقت ها هم تا آخر فصل زمستان مریض می مانیم.

معلم ها به ما گفته اند اگر سرما خوردیم در خانه بمانیم تا بقیه بچه ها را مریض نکنیم باید استراحت کنیم و داروهایمان را به موقع مصرف کنیم تا خوب شویم و بتوانیم دوباره به مدرسه برویم.

من برف بازی در زمستان را خیلی دوست دارم و اگر در زمستان برف ببارد با دوستانم یا با پدر و مادرم به پارک می رویم و برف بازی می کنیم و آدم برفی درست می کنیم و با آن عکس یادگاری می گیریم.

من وقتی می خواهم آدم برفی درست کنم دوتا دکمه سیاه بر می دارم و برای آدم برفی چشم درست می کنم و یک هویج به جای دماغ روی صورت آدم برفی می گذارم چون این طوری خیلی بامزه می شود.

در روزهای برفی که خیابان ها پر از برف یا یخ است اگر از خانه بیرون رفتیم باید مواظب باشیم که سُر نخوریم چون خطرناک است و ممکن است دست و پایمان بشکند.

مادر من قول داده امسال برای فصل زمستان یک شال گردن زیبا برای من ببافد. دوست دارم زودتر شال گردنم تمام شود تا بتوانم آن را بپوشم و به دوستانم هم نشان بدهم.

مناسب برای پایه ی هفتم و هشتم

زمستان فصل زیبایی است که بیش تر ما عاشق روزهای برفی و بارانی آن هستیم. روزهایی از زمستان که برف می بارد تمام مناظر شهر دیدنی می شوند و مردم را سر شوق می آورد تا بیرون از خانه بروند و برف بازی کنند.

در این روزها، درختان بی برگ و خیابان های پوشیده از برف تصاویر زیبایی هستند که می توان ساعت ها آن را تماشا کرد و از تماشای آن لذت برد. دیدن شادی مردمی که به خاطر برف از خانه هایشان بیرون می آیند و در یک جا جمع می شوند و با شادی کودکانه روی برف می دوند بسیار لذت بخش است.

یکی دیگر از لذت بخش ترین لحظه ها در زمستان زمانی است که از سرمای بیرون به گرمای داخل خانه هایمان پناه می بریم و غذا و نوشیدنی گرم می خوریم.

از جذابیت های دیگر زمستان برای من، دیدن تیپ های زمستانی در این فصل است. پالتو، شال گردن، کلاه، چکمه و گرمایی که با پوشیدن آن ها حس می کنم لذت بخش و دوست داشتنی است.

بارش برف و باران در زمستان نعمتی است که باید سپاس گذار آن باشیم به خصوص در این روزها که دچار کم آبی هستیم و تابستان های گرم و کم آبی را داریم.

جالب است که بعضی حیوانات در این فصل به خواب زمستانی می روند، حیواناتی که نمی توانند به جاهای گرم مهاجرت کنند و چون پیدا کردن غذا در زمستان هم برایشان مشکل است ترجیح می دهند بخوابند تا فصل زمستان تمام شود.

در روزهای سرد زمستان نباید کسانی که لباس و یا غذای گرم ندارند را فراموش کنیم. باید از هر راهی که می توانیم به آن ها کمک کنیم. حتی نباید از حیوانات و پرندگانی که در شهرها زندگی می کنند هم غافل شویم چون در این فصل پیدا کردن غذا برای آن ها بسیار مشکل می باشد.

از دردسرهای زمستان در این چند ساله هم، هوای آلوده ی شهرهای بزرگ است که باعث می شود بیشتر وقت ها مدرسه ها تعطیل شود.

پدر و مادرها تعریف می کنند در گذشته تعطیلی مدارس در زمستان فقط به خاطر برف سنگین بود، اما در این چند ساله برف جای خود را به آلودگی داده است اتفاقی که اصلا خوب نیست و باعث بیش تر شدن بیماری ها می شود.

🔥 برای مشاهده سریع جدیدترین فال های امروز روی دکمه زیر کلیک فرمایید

فال ام را نشان بده

فال حافظ کوکا