ترکیبات ، مقدار کالری و ارزش غذایی زرد آلو

لیست ترکیبات موجود در زرد آلو این میوه تابستانی محافظ سلول ها

اگرچه برگه زردآلو در همه فصل های سال در دسترس است زردآلو تازه خواص بیشتری دارد و سرشار از ویتامین سی است. زردآلو مقدار زیادی بتا کاروتن و فیبر و آنتی اکسیدان دارد که در سلامتی نقش مهمی ایفا می کنند.

خواص زرد آلو
خواص زرد آلو

آنتی اکسیدان های موجود در زردآلو شما را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند و بتاکاروتن موجود در آن که در بدن به ویتامین آ تبدیل می شود از آسیب های چشمی جلوگیری می کند. برای خشک کردن زردآلو معمولا از ماده شیمیایی سولفیت استفاده می شود که حدود یک درصد افراد به آن حساسیت دارند. برگه های خشک شده بدون سولفیت رنگ تره تری دارند و نارنجی نیستند. در این نوشته مواد مغذی موجود در زردآلو آورده شده است تا شما با آشنایی بیشتر از خوردن این میوه بسیار خوشمزه لذت ببرید.

مواد مغذی موجود در زردآلو :

تعداد: 3
وزن: 105 گرم
انرژی: 50 کیلو کالری
انرژی: 211 کیلوژول
پروتئین: 1 گرم
کربوهیدرات: 12 گرم
قند: 10 گرم
فیبر: 2٫1 گرم
چربی: خیلی کم
کلسیم: 14 میلی گرم
آهن: 0٫4 میلی گرم
سدیم: 1 میلی گرم
پتاسیم: 272 میلی گرم
منیزیم: 11 میلی گرم
فسفر: 24 میلی گرم
ویتامین آ: 101 RAE
بتا کاروتن: 1149میکروگرم
لیکوپن: ندارد
فولات: 9 DFE
ویتامین سی: 11میلی گرم
ویتامین ب 12: ندارد

شما چه نظری در مورد مواد مغذی موجود در زردآلو دارید؟ آیا با نکات بیان شده در این نوشته موافقید؟/ ایسام