آشنایی با ارزش غذایی بادام و مواد مغذی فراوان موجود در آن

یک مشت بادام ، یک خروار ارزش غذایی

بادام سرشار از ویتامین، مواد معدنی، پروتئین و فیبر است و خواص آن موجب سلامتی شما می شوند. یک مشت بادام، حدود 28 گرم، شامل یک هشتم از پروتئین لازم روزانه را تامین می کند. بادام را می توان به صورت تازه، خشک شده و یا بو داده با نمک مصرف کرد. بادام همچنین در بسیاری از کیک ها، بیسکوییت ها استفاده می شود.

خواص بادام
خواص بادام

مغذی بودن بادام ثبت شده است و قرار دادن آن در رژیم غذایی مزایای بسیار زیادی برای سلامتی دارد که شامل کاهش کلسترول خون، و کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی می شود. خوشبختانه، بادام در تمام سال در دسترس است و می توان در همه فصول از خواص فوق العاده آن بهره برد. در این نوشته مواد مغذی موجود در بادام آورده شده است که ثابت می کند مصرف این خوراکی چقدر می تواند در سلامتی موثر باشد.

مواد مغذی موجود در بادام:

وزن: 36 گرم
انرژی: 208 کیلو کالری
انرژی: 870 کیلوژول
پروتئین: 8 گرم
کربوهیدرات: 7 گرم
قند: 2 گرم
فیبر: 4٫2 گرم
چربی: 18 گرم
کلسیم: 1٫4 میلی گرم
آهن: 11٫6 میلی گرم
سدیم: 4٫4 میلی گرم
پتاسیم: 89 میلی گرم
منیزیم: 1٫5 میلی گرم
فسفر: خیلی کم
ویتامین آ : 262 RAE
بتا کاروتن: 99 میکروگرم
لیکوپن: 171 میکروگرم
فولات: 10 DFE
ویتامین سی: ندارد
ویتامین ب 12: 9٫3 میکروگرم

نظر شما در مورد مواد مغذی موجود در بادام چیست؟ آیا با نکات بیان شده در این نوشته موافقید؟/ ایسام